Monday, January 26, 2009

Söndagsbilder


Igår var det en verkligen fin dag här hos oss. Titta bara på de fina molnen på himlen.
Idag är det dimmigt och grått. Tisdag-Torsdag skall det vara minusgrader som kallast under dagen.

Vi körde till kyrkogården igår eftersom det var min svärfars födelsedag den här helgen. Han ligger på en militärkyrkogård mellan Dallas och Fort Worth. Liksom när jag besöker svenska kyrkogårdar tycker jag att det är kul att gå och läsa namnen och yrket på dom som ligger begravda. Särskilt på de gamla svenska kyrkogårdarna.
Igår hittade jag några några småroliga namn/namnkombinationer på plaketterna i väggarna där urnorna förvaras.



2 Comments:

Annika Christensen said...

Fort Worth eller vad det nu heter är ett lite spännande ställe.
Dotter var även där.
Ja Love Hurt.
Visst blir man tagen av att gå på kyrkogården?
Hoppas att du slipper frysa idag när det skall bli minus grader.
Annika

Anna of Dallas said...

Annika,
ja, vi väntar på en isstorm idag. Det var 2 grader i morse men skall bi kallare framåt dagen. Jag har min bil i garaget hemma och kör till garaget på jobbet så jag är inte så utsatt om det är kallt (eller hett).

blogger templates | Make Money Online