Friday, January 30, 2009

Månadsbilden Januari

Nu har jag lagt in min första månadsbild.
Ni hittar den i vänsterspalten under vädret.

Jag tror att jag så här i efterskott skall säga ett par ord om bilden.
Ett viktigt kriteria vid mitt val var att platsen skulle vara nära hemmet så att jag är säker på att jag lätt kan köra dit och fotografera varje månad.
Jag ville givetvis ha med träd eftersom det visar årets skiftningar väl och lite mark. I den här lilla parken, finns i bakgrunden en rosenträdgård som planterades i fjor. Jag vet inte om man kommer att kunna se rosorna när dom börjar blomma, men det skulle ju vara kul. Kanske dom kommer att synas när man förstorar upp bilden.


11 Comments:

anna of sweden said...

Vad fin!
Vi har haft samma tanke, du och jag.
Växtlighet, himmel och vatten

Karin Wijk said...

Fint! Jag har också en å i min. Ska bli roligt att följa. Nu ska jag lägga ut min. / karin

Camilla Alvén said...

Hej!
Vad kul att du redan lagt upp din månadsbild.
En perfekt bild där man kan se hur träden blir gröna osv, under årets gång.
Trevlig helg
Camilla

Anonymous said...

härlig vy!

Photos by Storm said...

Fin månadsbild hos dig. Har själv lagt upp en idag och jag tyckte inte det var så lätt. Men det ska bli kul att följa/Lis

Anna @ Amerikana said...

Hej!

Jag har skapat ett litet forum som jag kallar Smågodis (http://smagodis.getforum.org) för svenska tjejer bosatta i Nordamerika eller intresserade av USA/Canada i allmänhet och kanske planerar att resa eller flytta hit. Till skillnad från SWEA och Svenska Mammor, så är det gratis.

Jag fick idéen då jag dagligen läser svenska bloggar från USA, där vi alla delar med oss av tips och information i kommentar fälten, men eftersom inte alla har en blogg så kommer ett forum till bra användning. Namnet Smågodis,
eftersom vi saknar lösviktsgodis och att det är helt enkelt ett forum med lite gott & blandat!

Själv bor jag i Californien med min man och dotter och har
bott i Canada och USA i snart 12 år.

Om du har en blogg och tycker att Smågodis Forum låter kul,
informera gärna dina läsare så vi kan nå så många svenska tjejer i USA och Canada så möjligt! Och har du ingen blogg, så skicka email eller skvallra om Smågodis till dina svenska kontakter!

Tack för hjälpen och jag hoppas att vi alla kan knyta lite
kontakter, få lite tips och idéer!

Kram,

Anna

Forum - http://smagodis.getforum.org

Blogg - http://www.thethriftystylist.blogspot.com/

Kerstin said...

Jättefin bild. Ser fram emot när träden grönskar. :)
Ha det gott.

Elisabeth said...

Vilken fin bild du har till månadsbild.
Det ska bli kul att följa den, framöver.
Ha det så bra i helgen
// Nettan

Allis said...

Va kul att du tittade in hos mig och vilken vacker bild du valt som månadens bild!!
Det ska bli jätte kul att följa allas årstids skiftningar...........säger man så??!!
Ha en skön söndag!
Kram Eva-Lis

Peter Olofsson said...

Hej Jernsaxen/Oumberligating Peter här! Fin bild du tagit i månadsbilden blir spännande att se förändringarna, min bil kanske blir lite tråkig då den är lite "snäv" men det finns många planer runt den båten jag fotgraferat, den kanske tom försvinner och då blir det spännande, vad finns bakom? Det är ett skeppsvrak som legat och skräpat i Tappström på Ekerö i många år nu så många är upprörda, vi får som sagt se, kommer följa din fina och tevliga blogg mvh från Peter

Petra C said...

Härlig vy. Det ska bli kul att följa den under året!

blogger templates | Make Money Online