Friday, January 23, 2009

Min utsikt

Igår flyttade jag från ett bås till ett rum på vårt kontor.
Det kändes skönt idag att sitta i ett eget rum. Det har jag inte gjort här i USA.
Vissserligen tror jag inte att jag kommer att ta med så många personliga saker. I mitt rum på kontoret hos ABB (f.d. SattControl) i Malmö hade jag massor av bilder på apor och en del andra personliga saker. Här i USA känns allt mera osäkert. Man kan plötsligt bli uppsagd när man kommer till jobbet en morgon eller innan man skall gå hem på kvällen.
I alla fall så trivs jag bra i mitt rum. Det

Jag sitter med skrivbordet på samma sätt som tidigare så jag har nästan samma utsikt. Jag kan se solen gå upp när jag kommer in tidigt om morgonen och se flygplanen som startar eller landar på Addison flygplatsen.
Tittar jag snett bakåt der jag en annan kontorsbyggnad som har en skylt där det står SAS. (ni måste klicka på bilden för att förstora om ni vill se den texten)

Flygplats och SAS - det är det nästan lite lustigt.



1 Comment:

Camilla Alvén said...

Vad skönt att ha ett eget rum.
Ha det bra
Camilla

blogger templates | Make Money Online