Wednesday, January 28, 2009

Istider

Isstormen har dragit in över Dallas.
Fr.o.m. igår morse kl. 6 till i morse kl. 6 var det varning för isstorm.
Vi kände inte riktigt av någonting igår. Det var 2 grader på morgonen, duggregnade under dagen och sen började temperaturen sjunka senare på eftermiddagen.
Chefen kom in och sa till oss att jobba hemifrån eftersom det skulle bli värre och värre. Dottern skulle iväg och ta en "drogtest" för ett jobb som hon har sökt. Det skall göras inom 24 timmar från det att man får besked. Jag ville inte att hon skulle köra själv, så jag körde henne dit vid 15-tiden och vägarna var ännu ganska bra. Termometern stod på -1 grad. När vi kom fram stängde dom just mottagningen p.g.a. vädret och bad oss komma dit idag istället. Typiskt!

I morse var det -6 grader. Skolan är inställd hela dagen. Maken och jag jobbar hemifrån.
Jag gick ut för att ta några bilder. Det är väldigt halt där ute och jag upptäckte att mina pelargoner står kvar utomhus.
Solen är uppe och temperaturen ökar sakta men säkert.


Det är ju inte snö, men det är i alla fall lite vitt på gräset.


Istappar i rosenbuskarna.

Fast dom där istapparna är inget att skryta med. Nu skall jag leta fram en äldre bild och visa er istappar.


Dom här bilderna är från en isstorm i December 2005.

1 Comment:

anna of sweden said...

Oj, ja där kan man ju verkligen tala om istappar!
Vad vackert! Dina bilder är jättefina!

blogger templates | Make Money Online