Thursday, March 26, 2009

Sophämtning eller soplämning

Eftersom AnnaofSweden skrev och berättade om sophämntning på onsdagar, så måste jag berätta om dagens sophämtning. Hos oss sker den på måndagar och torsdagar.

I morse var jag helt virrig. För en gångs skull gick jag inte ut med säcken och ställde den vid kanten av vår tomt. Istället satte jag den i baksätet av bilen och körde ut från garaget. Tanken var förstås att stanna till på framsidan av huset, men när jag kom till jobbet stod sopsäcken fortfarande kvar i baksätet.

Jag såg en container, utanför en byggnad på andra sidan gatan bakom garaget här på jobbet. Jag stannade och tog snabbt ut min sopsäck och lät den försvinna ner i den jättestora containern. Nu kommer det i alla fall inte att lukta sopor i min bil när jag skall köra hem.

Så, om missar man sophämtningen, kan man själv fixa soplämning.

4 Comments:

anna of sweden said...

Haha! Ja, det hade kanske inte varit så mysig lukt i bilen på eftermiddagen. :)

Anonymous said...

Hej hej. Hittade din blogg idag och har faktiskt läst igenom hela din blogg. Nog första gången jag gör det någonsin. Jag fastnade verkligen för din blogg och om ditt liv på andra sidan atlanten. Min stora dröm är att få resa dit. Måste börja spara pengar nu ;)

Ha det jättebra. Nu har du en ny prenumerant =)

Anna of Dallas said...

millarocker hej och välkommen!
Tänk vad kul att du orkade läsa igenom hela min blogg på en gång. Jag är verkligen imponerad. Och glad!
Iband när jag läser andra bloggar så undrar jag över att det finns folk som läser just min. Somliga skriver jättebra, andra har alltid något roligt eller spännande att berätta.

Därdör var det jättekul att höra att jag har fått en ny prenumerant. Jag har bara två (varav en är min dotter), fast jag har stadiga besökare som ofta kommenterar. Kul, kul.
Vi hörs! Jag skall titta på din blogg imorgon. Nu måste jag kåra hem. Vi skall på hockey ikväll.

Camilla Alvén said...

Ojdå, fler än jag som är lite snurrig.
Ha det bra
Kram

blogger templates | Make Money Online