Sunday, March 15, 2009

Skridskor med Dottern

Igår var jag och Dottern på isbanan och åkte skridskor. På väg dit kom jag på att det var ganska länge sedan jag hade åkt skridskor. De sista 8 åren har skridskorna hängt på en krok i garaget. De 8 åren dessförinnan åkte jag en del med barnen som var små, men jag kan räkna det på mina 10 fingrar. Innan dess var det väl i högstadiet jag sist åkte. Alltsom allt kan jag nog med säkerhet säga att jag har åkt mindre än 20 gånger på de sista 35 åren. Så det var med viss tvekan jag klev ut på isen. Det blev en del vurpor när skridskorna inte ville som jag, men jag åkte runt i en och en halv timme och vi hade kul.

5 Comments:

anna of sweden said...

Det var längesedan jag åkte också. Men visst är det kul. Särskilt om man slipper vara rädd för att bli nerkörd av livsfarliga snabbåkande killar! :)

Anna of Dallas said...

Anna,
här var inte många människor. En del föräldrar med mindre barn, en vuxen asiatiska som svävade omkring till musik som hon hade med sig på en ipod elelr liknande. Så vi hade gott om plats.

Kerstin said...

Vad kul att komma ut och åka skridskor.
Ni är lika varann! :)
Ha det gott.

Anonymous said...

Hej, tycker din blogg är intressant och bra skriven, och bilderna är jättebra dom också!! :) Har nyss börjat följa din blogg via Bloglovin', hoppas du kikar in på min blogg med någon gång, skulle betyda mycket om du skulle följa på min blogg med!! Ha det bra, Leonard :)

Anna of Dallas said...

Leonard.
tack för dina fina kommentarer.
Hur hittade du min blogg? Sökte du på något speciellt? Eller såg du någon kommentar jag hade gort på någon annans blogg?
Jag hittar oftast till nya bloggar genom bloggar jag redan läser.
Jag tog en snabb titt på din blogg för att se vem du är, men jag återkommer en annan dag. Just nu har jag massor att göra så jag har inte så mycket tid att skriva eller läsa olika bloggar.
Ha det bra, vi hörs.

blogger templates | Make Money Online