Tuesday, May 19, 2009

Världen är bra liten

Förra veckan blev det inte mycket bloggande, men nu skall jag berätta en lustig liten historia.

Igår fick jag ett email från ordföranden i den Danska Föreningen här i Dallas.
Han vidarebefordrade ett email som han hade fått från Gwen som har "The Wooden Spoon", vår skandinaviska affär. Hon berättade att det hade varit några danska damer i affären, bland annat en av medlemmarna i den Danska Föreningen. Gwen hade gjort dem uppmärksamma på varandra och dom hade börjat pratas vid. Då kom det fram att dom hade alla tre gått på samma skola i Danmark.

Visst är det en liten värld!

3 Comments:

Kerstin said...

Det är helt otroligt vad liten den kan vara ibland. :)
Ha det gott.

Tea Lady said...

Ja, det är nästan ruskigt!

Wooden Spoon, nu blev jag nostalgisk.

Ni har ungefär samma temperatur i Dallas nu som vi har här. Men det är ju tidigt på morgonen hos er... Värmer nog upp sig.

Kram,
Lena

Anna of Dallas said...

Kerstin,
jag har själv också råkat ut för riktigt ruskiga sammanträffanden. Det verkar ibland som det finns någon anledning till att man hamnar bredvid en viss person på planet eller åker till affären just den dagen, vid den tiden.

Lena,
Det är inte så ofta jag besöker Wooden Spoon. Numera har vi ju IKEA och det är lite billigare att handla mat där. Dessutom finns det nog lite mer att välja på.

blogger templates | Make Money Online