Thursday, May 21, 2009

Gissa vad jag blev sugen på

Jag fick plötsligt en smak i munnen och började längta.
Ni kan aldrig gissa på vad!
Viol-tabletter. Dom är ju inte ens så väldigt vanliga i Sverige numera och ingenting som jag har köpte speciellt ofta när jag bodde där hemma.
Ni vet vilka jag menar?

När jag nu börjar tänka på "gamla smaker" så hittade jag just en till.
"Tvålkarameller", som min kompis och jag brukade kallade dem. Det var vår gamla söndagsskolefröken som ibland bjöd oss på dessa. Man kunde köpa dem i Danmark.
Jag vet fortfarande inte vad dom heter, men många år senare kom jag på att smaken var inte tvål utan parfymen 4711.

4 Comments:

Kerstin said...

Jag vet inte vad "Tvålkarameller" är men violtabletter har jag koll på. Har aldrig tyckt om dom, det känns som att man får parfym i munnen. ;)
Tänk så olika smak man har.
Ha en fin dag.

Anna of Dallas said...

Kerstin,
ja, violtabletter är nog något som man antingen gillar eller inte alls gillar.

Camilla Alvén said...

Violtabletter är nog inte så svårt att hitta, vill du att jag skickar en ask?
Tvålkarameller har jag aldrig hört talas om.
Ha det bra

Anna of Dallas said...

Tack Camilla för ditt erbjudande, men jag kommer till hem till gamla Svedala i slutet på nästa månad så jag klarar mig nog tills dess.
Jag förstår att du inte känner till "tvålkaramellerna". Jag har aldrig sett dem i Sverige och jag fick dom alltså för ca 40 år sedan!

blogger templates | Make Money Online