Friday, May 8, 2009

Hockey, hockey och mer hockey

Som ni vet sitter jag och lyssnar på VM hockey här på jobbet. Två matcher per dag nu i semifinalerna. Sedan kommer jag hem och tittar på Stanley Cup slutspelet.
Men nu är det slut. Inte för mig, men för Tre Kronor. Visserligen kan dom ta ett brons på söndag, men det blir Kanada och Ryssland som slås om guldet.


Jag hade sett fram emot att se Loui Eriksson göra massor av mål även i VM, men så blev det tyvärr inte. Ett mål i första matchen, sedan inget. Kommentatorn sa "han sliter och sliter och sliter. Han har slitit alla de här 14 dagarna utan att få något för det", men nu gjorde han det enda målet mot Kanada idag. Kan det bli fler mot USA på söndag?

1 Comment:

oumberligating said...

Tittar in för att önska en trevlig helg, jag lämnar över ditt hockey inlägg till min Fru så får hon kommentera det. Hon är själv Svensk Dammästare inna ryggen satte stopp, men igår levde hon sig in så mycket i matchen att jag var tvungen att gå och lägg mig i ett annat rum(ler)!
Som sagt ha det bra på alla sett!
kram ifrån Sverige och Peter!

blogger templates | Make Money Online