Sunday, May 3, 2009

Regnig helg med en ljusglimt



Det har varit en regnig och blåsig helg igen. Ja, inte hela helgen utan till och från, men det har varit ganska trist väder. Nu gjorde det inte så mycket under söndagen eftersom jag tillbringade praktiskt taget hela dagen med att lyssna/titta på hockey.

Det började kl. 9.15 i morse då Sverige mötte Schweiz i VM. Det kan jag lyssna på via min dator. Sverige vann lyckligtvis. En ljusglimt i regnet! Heja de blå-gula!

Efter det hade jag en timmes paus, sedan började matchen mellan Detroit och Anaheim på TV. Det blev en rysare. I Stanley Cup spelar man tills ett lag vinner, period efter period, ingen övertid och inga straffar. Rätt skall vara rätt.
Fast nu blev det inte riktigr rätt (tycker jag). Detroit förlorade till slut, en liten stund in i tredje övertidsperioden (alltså sjätte perioden) så gjorde Anaheim 4-3. Suck! Nu står det 1-1 i matcher och det är bäst av sju som gäller.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online