Tuesday, May 12, 2009

Tisdagstema: Gummi (16/2009)


Jag var verkligen orolig över Tisdagstemat denna gången eftersom jag inte är hemma och har tillgång till äldre bilder.
Tisdagstemat är gummi och det första jag tänkte på var givetvis en bild på bildäcken eftersom jag just hade kört i fyra timmar. Men när jag tittade in på andra sidor upptäckte jag att det fanns ett visst överskott av bilder på däck.
Nu har jag lämnat av Dottern på Sveriges Konsulat i Houston och där hittade jag min bild - en gummistämpel med Konsulatets emblem. Det var väl väldans lägligt, eller hur!

6 Comments:

Kerstin said...

Det blev ju en jättebra tolkning! :)
Ha det gott.

Camilla Alvén said...

Hoppas att det gick bra för din dotter. Förstår inte riktigt varför de är så noga med det, mycket litteratur är ju på engelska och alla utländska studenter får ju studera fast att de inte kan svenska när de kommer hit.
Ha det bra

eva-marie said...

Trevligt med en annan tolkning än bildäck och cykeldäck! Har du bott i Huston länge eller är du där tillfälligt? Kram

Tea Lady said...

Hej!!

Vad häftigt att hitta denna blogg! Jag har själv bott i Dallas i drygt två år (1999-2001), när min man jobbade för Ericsson där. Min son föddes där 1999. Vi bodde i Richardson. Sen -01 bor vi i Nacka, Stockholm. Känner mig lätt nostalgisk när jag tänker på Dallas. Det finns saker som man saknar där, onekligen, även om vi uppskattar naturen mer i Sverige. Hoppas vi hörs!

Kram,
Lena

Anna of Dallas said...

Lena, det var kul att du hittade hit. Nu skall jag in och ta en snabbtitt på din blogg, fast jag har mycket att göra på jobbet.

Leonard said...

Hej! Har frågestund på min blogg nu, fråga vad du vill! :)

Trevlig kväll!

Leonard

blogger templates | Make Money Online