Thursday, February 12, 2009

Turkisk peppar

Jag tror inte att jag har berättat det här för er.
Med er manar jag alltså utlandssvenskar med samma behov för godis som jag.

-Visste ni att man kan köpa Turkisk Peppar i en jättelåda?

Det visste inte jag. Men min bror har koll på saker och ting. Han köpte dom visst på något storgross i Malmö.
Han brukar ha med en låda när han kommer hit eller köper en till mig så att jag kan ta med den när jag åker tillbaka till USA efter semestern.

Är man smart så lägger man över en mindre portion i en burk och tar med på jobbet. Det är lite bättre för magen på det viset. Just nu har jag fyllt på min lilla plåtburk.

2.2 kg Turkisk Peppar


5 Comments:

Annika Christensen said...

Min kommentar försvann nog.
Det där är något för mig.
Har aldrig sett en sådan stor burk.

Vad glad jag blir att du i Dallas har läst och kommenterat ang Ica, ingen annan har sett det.
Det finns ett annant vitt hjärta som heter silverhjärta och det är makalöst vackert.
Ha det gott
Annika

anna of sweden said...

Vilken bra bror du har!
Mmm, Turkisk Pepper ...

Kerstin said...

Ojdå, det finns en viss risk för att man äter tills man aldrig vill se det nåt mer. Tur du har plåtburken. ;)
Ha en fin helg.

Myra said...

Men så bra! Jag som ääälskar TP. Och aldrig kan få tag på det precis när jag vill ha det. :)

Camilla Alvén said...

Gott med turkisk peppar men det gäller att inte äta för många åt gången för de fräter hål i gommen på en.
Hoppas att du har en mysig helg
Kram
Camilla

blogger templates | Make Money Online