Friday, February 6, 2009

Besviken men nöjd ändå



Till att börja med blev jag ganska besviken. Henrik Lundqvist var visserligen på isen och värmde upp, men New York Rangers satte in sin andra målvakt när dom var här i Dallas och spelade ikväll. Jag som ville se Henrik spela.

Så här i efterhand är jag nog rätt glad i alla fall. Hade Henrik stått i mål hade Dallas haft det betydligt svårare. Som det var nu vann dom med 10-2. Det var en verkligt rolig match, det var på först på slutet som New York Rangers föll ihop totalt.

Dessutom var det roligt att se Fabian Brunnström igen. Han har varit borta p.g.a. skada ett bra tag. Han gjorde ett mål och två assist, så vi var rätt nöjda.
Sen undrar jag om inte domarna tillkände ett av målen till fel person. Jag tyckte helt bestämt att min favorit Loui Eriksson gjorde ett av målen, men det tyckte inte domarna. Visserligen är dom ju närmre, men jag har sett reprisen flera gånger.

Ja, det lär vi väl aldrig få veta. Han leder ju skytteligan i alla fall, så jag skall väl inte klaga.


Anna, jag hoppas att du har bättre tur när Rangers kommer till Philadelphia, så du får se Henrik.

3 Comments:

anna of sweden said...

Precis vad jag tänkte när jag läste.
Det var ju därför vi valde just den matchen!
Men det är ju som det är. Vi får hålla tummarna.

Anna of Dallas said...

Anna,
Hörde just från min bror i Sverige att Henrik hade influensa, så du får förhoppningsvis se honom spela. Dom kan ju bara inte låta bli att sätta in honom om han är frisk.

anna of sweden said...

Vilken koll du har! :)
Då hoppas jag verkligen på spel i mars.

blogger templates | Make Money Online