Monday, November 23, 2009

Utmärkelse - Kreativ Blogger

Igår fick jag en utmärkelse av Pockethexan och som tack för det skall jag berätta sju sanningar om mig själv som ni inte känner till.

Här får ni sju sanningar i ingen speciell ordning:

1. För mig är julen Dansk eftersom vi brukade fira jul hemma hos Farmor och Farfar i Odense när jag växte upp och jag saknar dem så mycket varje jul.

2. Maken och jag träffades varken i Sverige eller Amerika utan på Klampenborg, en kapplöpningsbana i Danmark.

3. När jag var yngre broderade jag mycket. Fina korsstyngsbroderier från Clara Waever eller Eva Rosenstand. Det skall jag göra igen när jag blir pensionär.

4. Jag älskar att läsa och bäst gillar jag deckare. Nuförtiden laddar jag upp med nordiska författare varje sommar när jag är i Sverige.

5. Jag har världens bästa lillebror.

6. Jag älskar ju hockey, men spelar inte själv. De sporter jag ägnat mig åt att utöva är badminton, bordtennis och volleyboll.

7. Några av mina favoriträtter är stekt lever med lök, kalops med rödbetor, rödspätta och så älskar jag glass.

Utmärkelsen skickar jag sedan vidare till mina favoritbloggare.
AnnaOfSweden därför att det var hennes blogg som inspirerade mig att skriva.
Camillas Foto för att hon lägger ut så många fina bilder från Skåne så att jag kan se hur det är där hemma just nu. Camilla fick också utmärkelsen av Pockethexan, men, Camilla, jag tror inte att du behöver skriva fjorton sanningar för det.
Annika Christensen Naturliga Ting som är så duktig både på att odla och dekorera och dessutom tar världens finaste foton så att vi andra kan njuta av det.
Kerstins Foto som jag har fastnat för därför att jag helt enkelt tycker att Kerstin verkar vara en trevlig tjej och sen är det kul att titta på hennes fina bilder från Norrland där jag aldrig har varit.
Sist men inte minst
AnnaCharlene min dotter som håller oss i Amerikat informerade om vad hon håller på med i Skåne.

4 Comments:

anna of sweden said...

Tack, tack. Får de om jag får till en lista ... :)

JOWES said...
This comment has been removed by the author.
JOWES said...

Och vet ni vad? Jag har världens bästa syster!

Jag tänker ofta på allt kul vi gjort tillsammans när vi var yngre - när vi satt klistrade framför TV och följde hockey-VM, galopp på Klampenborg och Jägersro, fotografering och mörkrumsarbete (Tänk det fanns en gång när man inte satt framför datorn!), sången vi skrev till mors och fars silverbröllop (Kommer du ihåg den?), kortspel (Har du kvar listan över vårt maraton-GinRummy?), när vi lyssnade på radio som Tio-i-topp och senare danska Hej P3, när vi hjälptes åt med studierna när jag gick på gymnasiet och du kompletterade på Komvux, vårt galoppmemoryspel och inte minst loopingbanan där bilarna byttes ut mot hästar med MC-knuttar som jockeys!!!

Och några av höjdpunkterna nu är när vi reser för att besöka dig i Dallas och på sommaren när du och jag ordnar vår gemensamma årliga sommarfest i Malmö.

Tack för att du finns! Jag hoppas så att ni kommer till Sverige i jul. En jättestor födelsedagskram idag den 24 november.

Din bror

Anna of Dallas said...

JOWES,
ack ja, den gamla goda tiden med Börje Salming och co. Men jag har tagit dig med att se Dallas Stars också för några år sedan.
Hoppas att du kan komma och se Loui, Fabian, Niklas och Tom också någon gång.

Maraton-GinRummy listan ligger i MorFars skrivbord tillsammans med en kortlek. Vi kan fortsätta när jag kommer över.

Silverbröllopssången kommer jag inte ihåg. Det måste ju ha varit för jäääätte länge sedan, jag har ju haft silverbröllop själv.

Galoppmemoryspelet har vi haft jättemycket kul med och Looping-galoppbanan också. Tänk vad man kan skapa själv med lite fantasi. Vi var ju faktiskt rätt så kreativa.

Ha det bra tills vi ses.

blogger templates | Make Money Online