Tuesday, November 24, 2009

24e november

Dottern hade skickat mig ett födelsedagskort och en present och det kom fram precis på födelsedagen.
Gissa om jag blev glad. Hon hade hittat en deckare som utspelar sig i Malmö och visste att jag skulle gilla det. Är det någon som har läst den här boken?



Maken och Sonen tog mig ut på middag på kvällen och jag valde min favorit-restaurang Cristinas även om det innebar att det inte blev något extra speciellt och annorlunda.
Fast, lite speciellt blev det för servitörerna kom och sjöng för mig, klädde mig i hatt och gav mig en dessert när vi hade ätit färdigt.


Skakig bild med telefonkamera.

Sedan hade vi filmkväll och tittade på Kullamannen. Jag hade letat och frågat efter den i ett par år, och hittade den som DVD i Svedala i somras. Vem såg den serien när dom var små?
Trots spänningen med Farbror Miller, Farbror Ludwig, Fru Werner och Harry så somnade jag innan vi hann fram till slutet, så vi får fortsätta i morgon.

1 Comment:

Camilla Alvén said...

Grattis i efterskott!
Jag tror att jag har sett Kullamannen, känner igen titeln. Boken har jag inte läst men det är ju alltid kul med en bok som utspelar sig på en plats som man känner till.
Ha det bra
Kram

blogger templates | Make Money Online