Saturday, November 21, 2009

Hundpromenad

Igår eftermiddags när vi var på Animal Adoption Center beslöt Sonen och jag att vara lite hyggliga mot hundarna också, så vi tog ut en dalmatin och en pitbull på promenad.
Det var en fin promenad i parken vid universitetet.
Idag tog jag med kameran och Maken och istället för pitbullen tog vi oss an en nyinkommen labradormix utan namn. Dalmatinen heter Starbucks och är döv. Här nedanför får ni se hur fint det kan se ut på en vinterpromenad i Dallas med två lånehundar.





3 Comments:

Charlene said...

Daddy looks ready to adopt ;)

Anonymous said...

Det var fina kattor och hundar , jo visst är de goa men att ha en hund är lite svårt , man är bunden , nästan mera än med ett barn , hund kan man inte ta med sig överallt men det kan man med ett barn. Sen skall man ut med dem hur än vädret är och så kostar de jättemycket att ha hund. Jag har försökt förklara det för lilla fröken C .

Jannike said...

Åh vad fint att ni hjälper till på ett Rescue center! Dock ser jag att detta är ett gammalt inlägg, så jag vet inte huruvida det är aktuellt längre eller inte. Fint i alla fall! Heder till er.

Jobbar själv med animal rescue lite lätt i Mexico där jag voluntärar för en rescue-grupp som hjälper hundar och katter ifrån gatan.

Fin blogg! Ska kika runt lite, trots att jag visst ligger lite efter. ;) Ha det bra!

blogger templates | Make Money Online