Friday, November 27, 2009

Thanksgiving

Nu har vi firat Thanksgiving med släkten i Tyler.
Massor av mat, massor av folk.
Man är mätt som en plätt.

Dottern lagade sin första Thanksgiving middag i Sverige.
Titta gärna in på hennes blogg.

Enligt traditionen var vi tjejer ute och shoppade
tidigt på fredagsmorgonen (kl. 04:00),
vilket brukar vara ett kul avbrott i ätandet.
På eftermiddagen somnade jag i soffan.

Doktorn i familjen hade med sig vaccin och sprutor
och vaccinerade oss mot svininfluensan.

Nu sitter jag och tittar på hockey.
Men det ser inte bra ut.
Phoenix leder med 5-2 i tredje perioden.

4 Comments:

Camilla Alvén said...

Hej!
Hoppas att du klarade av vaccinationen utan alltför många biverkningar, själv sov jag inte på ett dygn efter min vaccination, kroppen gick på högvarv...
Ha det bra
Kram

Anna of Dallas said...

Camilla,
ingen av oss har känt något.

Pockethexan said...

Jag har också firat Thanksgiving min första men det var på nätet i spelet WoW där man skulle äta sig proppmätt av alla rätterna för att få sin bonus, fast först var man ju självklart tvungen att fånga sin kalkon...
Men jag har ingen koll varför man firar det, men det kommer väl också till Sv. som Halloween gjorde..


Kramis!!

<;D

Anna of Dallas said...

Pockethexan,
Det är ju en tacksägelsefest för att tacka för höstens skörd.
I Sverige har vi ju också det i kyrkan på Tacksägelsedagen då man dekorerar med frukt o grönsaker, men inte i hemmen som dom har i USA.

blogger templates | Make Money Online