Wednesday, December 31, 2008

Året 2008

I morse såg jag att LindaLotta (http://lindalotta.blogspot.com/) hade lagt in en årskrönika i bilder.
Jättekul ide, yckte jag, det måste jag göra nästa år. Men jag kunde inte vänta, så jag letade bland mina bilder och här kommer nu mitt år 2008.

Januari:
Det var mycket hockey det här året. Många helger i våras körde vi upp till Frisco och tittade på Texas Tornados. Den 1:e januari besökte Hockeykillen oss för första gången och vi åt julbord.



Februari:
Dottern åkte till Austin med sin tysk-klass och fick flera priser vid State Competition. Bl.a. vann hennes lag första pris i Tysk Folkdans.



Mars:
Sverigebesök - Mor, Bror och Brorsbarn. Den finaste dagen fick Mor och jag då vi på deras sista dag besökte Dallas Arboretum och tittade på alla vårblommorna.



April:
Jag fïck en extra son då Hockeykillen flyttade in hos oss för ett par månader.
Här vid avslutningsmiddagen hos Texas Tornados.




Maj:
Mycket värme och bad.


Jag var inget vidare bra på vattenskidor, klarade bara ett par sekunder innan jag föll, men kul hade jag. Här vid en picnic som Makens företag anordnade.



Hockeykillen var däremot jätteduktig på wakeboard och hoppade så högt att han hamnade utanför bilden.


Juni:
Semester i Sverige. Vi umgicks med familj och vänner. Svårt att välja bara en bild.

Vi hälsar på vår svenska katt Randen varje år och hon kommer fortfarande när vi ropar på henne.


Svensk Midsommar i Smyge.


Vi hade en kusinträff för första gången, med kusiner som jag inte träffat sedan jag var 4 år.

Juli:
Sista dagen i Sverige hann vi med ett besök på Ribersborg där vi fick oss ett dopp och lite sol med Turning Torso i bakgrunden.



Augusti:
Vi var på utomhus bröllop i 38 graders värme.



September:
Dottern fyllde 18 år och kunde rösta vid president valet.




Oktober:
I slutet av Oktober började höstfärgerna visa sig.



November:

Under hösten var det Dallas Stars matcher vi tittade på.


Favorit nummer 1 Loui Eriksson.


Favorit nummer 2 Fabian Brunnström.

December:

Min stora julstjärna får representera julen.

8 Comments:

Leena - By the sea i Tosteberga said...

En Anna till i USA som har hittat till mig. Vad KUL! Men det roligaste var att upptäcka att du har en svensk mamma och dansk pappa och är född i Danmark. Verkar som om du är skyttflicka också, efter att ha läst igenom din blogg. Jag också, alltihop:-)
Född i Skive på Jylland av svensk mor, dansk far. Uppvuxen bland annat i Malmö, gick på Linnéskolan i Limhamn. Hahaha, vad märkligt!

Jaha, nu kommer jag givetvis att läsa news from DallasAnna också. Läser ju redan PhillyAnna Sweden

Ojojoj, vad jag känner mig internationell nu;-)

God fortsättning på 2009 Anna!

Anna of Dallas said...

Leena jag har läst din blogg ett tag nu, men visste inte att du också var en halvdansk skytt.
Jag är däremot född i Malmö. Far kommer från Odense, där jag fortfarande har en faster och två kusiner, som jag numera bara träffar ca. vartannat år.
Du skriver att du är uppväxt i Malmö. Hade du ändå mycket kontakt med Danmark under din uppväxt?

Välkommen till min blogg, vi hörs igen.

Camilla Alvén said...

Kul att läsa din årskrönika och titta på dina bilder.
God fortsättning på 2009.
Kram
Camilla

Linda said...

Vilket härligt år!
Det är mysigt med tillbakablickar :)

Ha en skön helg!

anna of sweden said...

Vad roligt med listan.
Och kul att äntligen få se hur du ser ut! ;)
Tror minsann att du och dottern är lika varandra.
Kram från Philly

anna of sweden said...

Kul med KRÖNIKAN menar jag förstås! :)

Anna of Dallas said...

Anna,
jag tänkte först "Var såg du mig?", men det måste vara på kusinträffsbilden. Brodern står till höger om mig. Listade du ut det också?

anna of sweden said...

Haha. Ja, nu när du säger det.
Men det var faktiskt vattenskidsbilden. ;)

blogger templates | Make Money Online