Tuesday, December 23, 2008

Kl. 22:13 lillejulafton i Malmö

Klockan är 22:23 - det är lillejulafton!
Nu sitter ni väl hemma och myser och firar lite grand, kanske.
Det är tomt på Stortorget, men ljusen i gran och träd är tända. Ingen snö på gator eller tak.

Här sitter jag på jobbet. Klockan är 15:24. Det är grått och regndisigt ute.
Jag har en burk Annas pepparkakor bredvid mig och en kopp kaffe. Tyvärr ingen glögg.

I huset står julgranen och väntar på att jag skall komma hem och mysa lite jag med.
I morgon går jag till jobbet igen, men kör nog hem strax efter lunch så att jag kan laga julmiddagen.

GOD JUL till er alla.



2 Comments:

anna of sweden said...

En riktigt god jul till dig och din familj!
Kram, Anna

Kerstin said...

Önskar dig en riktigt god jul! :)

blogger templates | Make Money Online