Thursday, December 18, 2008

Grått och regnigt, jag vill hellre vara hemma och mysa än på jobbet

Usch, vilket trist väder. Utanför kontorsfönstret är det dimmigt och regnigt och inte alls lika kallt längre.
Gräsmattan framför huset därhemma är täckt av stora, fula, blöta blad som ramlade ner från trädet häromdagen då vi hade minusgrader.

Det var mycket mysigare i morse när jag stod i köket och bredde lunch-mackor med tänd julgran, julstjärna och adventsljusstake i fönstret.

Jag skulle mycket hellre vilja sitta hemma, läsa en bra bok och njuta av doften från julgran, tända ljus och en kopp glögg än vara här på jobbet.

Men, den praktiska sidan av mig säger att jag skall vara glad för att jag har mitt jobb. Vi vet inte hur det går för företaget i början av nästa år.
Så jag är glad, medan tänker på hur mysigt det skulle vara där hemma.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online