Saturday, December 13, 2008

Lucia

Har precis kommit hem från Lucia firande och julbazar.





Kyrkan var full som vanligt.

Jag hade klätt mig lite vintrigt och juligt och tittade förundrat på en holländsk flicka som var klädd i rosa shorts, grön t-shirt och flip-flops. Jag tyckte inte alls det var passade, men idag var det faktiskt 19 grader i Dallas, så kanske var det jag som var inte var klädd som jag borde.


Det är kvinnor/flickor i SWEA of Dallas kör och barn från Svenska skolan i Plano som sjunger vackert för oss.

När jag hör de två tjejerna på bilden nedan sjunga "Det strålar en stjärna" ryser det i hela kroppen.

4 Comments:

Annica R said...

Hej! Hittade din blogg via Anna of Sweden tror jag. Kul att du tyckte om vårt luciatåg! Jag flyttade hit till Dallas i augusti och nu börjar vi komma in i "vardagen" här. Kul att läsa en svensk blogg från Dallas. Funderar på att börja blogga själv.

Lena S. said...

Hej! Jag heter Lena och ar en av tjejerna pa nedre bilden. Jag blev sa rord av dina kommentarer om Luciataget. Det ar ju darfor vi gor detta varje ar, men att hora det fran folk ar en fantastisk kansla. Tack! Och tack Annica for att du skickade vidare detta till oss.
Lena.

Charlene said...

Hejsan, dottern har, ville bara saga att ni var jatte duktiga!

Kram,
Charlene

Anna of Dallas said...

Annica och Lena, vad kul att ni läste min blogg, hoppas att ni återkommer.
Var i Dallas bor ni och vad har fört er hit?
Jag klickade på era namn, men ingen av er har en blogg.

Annica, jag tycker verkligen att du skall börja blogga. Om du har läst äldre inlägg i min blogg så ser du att jag började på grund av att jag hamnade på just Anna of Swedens blogg. Det är så kul att läsa om hennes intryck av "det stora landet i väst". Dessutom om man är ny i landet kan man ju fråga andra om det är något man undrar över.

Lena, jag har lyssnat på er flera gånger, men missade det i fjor.
Första gången jag var där var det i en liten fullsmockad kyrka.
Jag återkommer nästa år.

blogger templates | Make Money Online