Tuesday, October 5, 2010

Grov macka med rökt korv

Jag blev så sugen på en grov macka med rökt korv.
Nu har jag haft med mig det till lunch de senaste dagarna.
Det grova brödet är inget att skryta om
- men man får ta vad man kan få tag i.

I frysen har jag danskt grovbröd
som min danska vännina hade med sig från Danmark,
men det måste jag vara sparsam med


När jag var liten och skulle på skolutflykt
ville jag ha grovt bröd med rökt korv och flott.
Det tyckte jag var häftigt.
Far hade flott på sina smörgåsar ibland.
En av killarna i min klass fick en sådan macka av mig.
Han blev imponerad.

3 Comments:

Charlene said...

Va e flott?

Anna of Dallas said...

It's lard. Fat!

Alfred & Sara said...

Flott är inte gott , tänk att du tyckte om det. Det har jag aldrig gjort , far tyckte om det men det har vi aldrig numera.

blogger templates | Make Money Online