Saturday, October 9, 2010

Kameran på äventyr

Idag hämtade jag min kamera. Eller rättare sagt en kamera. Olympus hade bytt ut min kamera mot en annan, likadan. Jag gav mig av för att testa den. Det fick bli Historiska parken. Den är närma och bra.

Bilderna som ni får se här kommer från deras lilla trädgårdsland.
Är det någon som kan gissa vad det är, på första bilden?




Vacker blomma eller hur. Till och med knoppen är fin, tycker jag.




Kanske inte lika vackert, men mjukt
fast omgivet av något taggigt.



Dom här ser inte så fluffiga ut.

Men den här ser riktigt ullig och gullig ut.



När man har plockat en "bomullstuss" måste man peta ut de hårda små kärnorna.
Det finns ca 8-16 stycken sådana. Säger en som har provat på att plocka bomull
och som hatade det.
(inte jag)

2 Comments:

Anonymous said...

Fina bilder men vad var det för en blomma. Blade liknade Murgröna. Skönt att du fick en kamra så du kan ta fina bilder igen ,det har vi saknat.

Anna of Dallas said...

Men det är ju blomman på bomullsbusken!

blogger templates | Make Money Online