Thursday, September 23, 2010

Veckans reflektioner

Var tar tiden vägen?
Man hinner inget när man jobbar.
Var det så med förra jobbet också?
Visserligen kommer jag hem en timme senare nu...

Den här veckan har det blivit väldigt sena kvällar.
Jag har gjort slavarbete åt Sonen
för ett av hans projekt,
och gått med Maken på två möten om investeringar,
ikväll har jag tysk-kurs.
I morgon kväll skall jag lägga mig jättetidigt
och sova länge.
Fast Katten kommer förstås att väcka mig.
Hon vet när det är dags att gå upp,
men hon har inte lärt sig när det är helg ...

Det är fint att jobba i Irving!
Om man kör väster ut om morgonen och öster ut om kvällen
slipper man solen i ögonen.
Fast man får inte heller se fina soluppgångar när man kör till jobbbet...

När får jag tillbaka min kamera?
Kamerareparatören lyckades inte fixa min kamera,
så dom har skickat den till Olympus
som skulle komma med ett prisförslag.
Det är över en vecka sedan och vi har inte hört något.
Kanske har den kommit bort på posten...

Egentligen vill jag hellre ha en ny kamera
än en som dom har fixat.
Tänk om dom inte fixar den ordentligt
och den börjar strula efter ett tag...


1 Comment:

Camilla Alvén said...

Hej!
Hoppas du får svar om kameran snart, i Sverige är det alltid tre månaders garanti på reparationer men hur det är hos dig vet jag inte, det brukar stå på kvittot.
Ha det bra
Kram

blogger templates | Make Money Online