Friday, October 22, 2010

Kurt Wallander

Veckorna går så fort och jag blir inte färdig till att skriva.
Nu är jag på jobbet och har inte mina bilder,
så det får bli en annan post.

Nu kan jag bara berätta att de två senaste söndagarna
har jag sett på
Kurt Wallander.
Det är en engelsk produktion,
men den är inspelad på plats
i Ystad och Skåne.

Det är kul bara att se allt det vanliga,
inredning i svenska lägenheter,
polis- och ambulansbilar,
svanska gator och hus
och sist men inte minst det skånska landskapet.

1 Comment:

Pockethexan said...

Det var lite kluvet det där om man ska se den eng. varianten också när det var dags att visa den på Sv. tv som jag skrev i mitt inlägg för nästan precis ett år sedan:

http://pockethexorna.blogspot.com/2009/10/orkar-man-med-en-kurt-wallander-till.html

o ja, jag satt självklart vid TV o såg att Branagh var en bättre Kurt än Lassgård! Så om du inte har sett de Sv. så nöj dig med de här för de är faktiskt bättre om man kan stå ut med att de pratar svenska.
Men nu kommer ni ju att få er egen variant av Stieg Larssons "Millennium trilogin" har du läst dem, för det har ju varit en hysteri här hemma under några år när först böckerna kom ut o sen filmerna o jag är ju också ettfan (som jag också har skrivit om..).

Det som är plågsamt att se med din blogg är att det står att temp är +24 när vi har -1 o den första snön har kommit här i mellansv. innan ens löven har fallit av träden..<;(

Kramis från en som undrar hur det var att se Modamo på isen igen?!
<;D

blogger templates | Make Money Online