Wednesday, September 1, 2010

Oj, vad tiden går

Tiden går fort när det är sista veckan innan man skall börja arbeta.
Jag har inte ägnat någon tid åt bloggen.
Det är så mycket jag vill ha gjort innan.
Första veckorna är man nog rätt trött efter jobbet,
med mycket nytt att sätta sig in i.


Drogtest
om man inte kan leverera tillräckligt för drogtest
får man vänta och vänta tills man blir kissnödig
och inte lämna lokalen.
Tyvärr hade jag inte tagit med en bok.

Bakgrundskontroll
Varför kan firman som gör bakgrundskontroll på mig
inte få kontakt med någon av mina tre tidigare arbetsgivare?
Visst är det deras jobb - dom får ju betalt för att göra det,
men jag fick tillbringa många timmar med att reda ut det.

Hemmet
Det är nog bäst att få gjort så mycket som möjligt
medan man är ledig,
som att
städa det där som man inte städar varje vecka,
rengöra ökenråttornas bur,
tvätta bilen,
fylla på förråden.

Skolan
Så pluggar man tyska igen.
Även om det bara är för att fylla ut klassen
så kan jag inte låta bli att plugga glosorna
så att jag får ett bra resultat
på glosprovet på torsdag.

Hockey
Snart börjar hockeysäsongen
och jag håller på att skriva ihop
säsongens viktigaste artikel
till Svenska Fans.

Motionera
Motionera, motionera, motionera!
Det vet jag
att jag inte kommer att hinna med
lika ofta när jag jobbar.

Grannar
Sitta och prata med grannen lär jag inte ha tid till
när jag börjar jobba,
så jag får försöka få in ett till besök denna veckan.

Katten
måste gå till tandläkaren.
Det där är nog bäst att få gjort medan jag är ledig.

Kameran
är fortfarande på reparation.
Hoppas att den blir färdig i veckan
så att jag kan köra till Garland
(motsatt riktning till där jag skall jobba)
och hämta den.

Har jag glömt något .....?


0 Comments:

blogger templates | Make Money Online