Friday, November 21, 2008

Snart är det Advent

Äntligen Fredag,

det har varit så stressigt på sistone att jag inte ens har hunnit läsa Aftonbladet på jobbet.
Vi har just haft en release, så nu skall jag väl hinna andas.

Förra helgen var jag ju på tur på lördagen och sen jobbade jag hela söndagen.
Denna helgen skall jag minsann putsa fönster, så att jag kan hänga upp adventsstjärnorna och sätta adventsstakarna i fönstren innan vi lämnar hemmet för att fira Thanksgiving. När vi kommer hem är det ju 1:a Advent.

Jag känner mig inte i julstämning än, men det kanske kommer när jag Adventspyntar. Glöggen tjuvsmakade jag en kväll då det kändes tillräckligt kallt för att påminna om vinter. Ja, det var en IKEA-glögg, vi måste sätta den goda blandningen på flaskor så att det kan sitta och dra.

Julmiddag med Danska föreningen den 6:e december, Lucia firande den 13:e December (dom lyckades pricka in det på dagen i år. Oj, sen är det snart jul! Och sen är julen över lika snabbt som den kom. Vi är bara fria den 25:e och 26:e. Jag brukar alltid ta ledigt den 24:e också. Jag får se hur det skall lösa sig i år eftersom jag använde alla semesterdagar i Sverige i somras. Fast i år blir det ju faktiskt lite fler dagar eftersom den 25:e är en Torsdag.

2 Comments:

Anna said...

Sökte runt och hittade dig. Trevlig läsning.
Mvh Anna

Anna of Dallas said...

Välkommen ännu en Anna. Jag skall titta mer på din sida också (jag tjuvtittade lite som hastigast). Hoppas att du återkommer.

blogger templates | Make Money Online