Wednesday, November 5, 2008

Knytkalas

På tal om mat så skall det vara knytkalas lunch inför Thanksgiving i sonens avdelning av skolan.
Vi skall ta med något från våra respektive kulturer.
Jag funderade på ärtsoppa, men dom blir nog inte så glada om man tar med punsch.
Dessutom är nog inte barn så förtjusta i ärtsoppa och skulle dom vara det är det nog inte så kul att sitta i det klassrummet om eftermiddagen.

Är det någon som har ett bra förslag på något lättlagat som man kan värma upp i en elektisk gryta när det är dags.

7 Comments:

Anonymous said...

Kanske lite trist men nog 17 är köttbullar med lingonsylt ganska så svenskt???

Anna of Dallas said...

Det var ingen dum ide, det skulle ju vara enkelt också. Jag kan köpa köttbullar på IKEA för jag lyckas aldrig göra goda köttbullar. Vitlöksjärpar, frikadellar och hakkeböff kan jag laga, men inte köttbullar.
Ibland tänker man inte längre än näsan räcker! Man behöver ju inte göra det mer komplicerat än det är.

ÅSA said...

Men Anna, en svensk som inte kan laga köttbullar, det måste du råda bot på! Det är ju enklast i världen, lite vatten, skorpmjöl, riven lök,dijonsenap och ev ägg...sen är det bara att rulla. Barnen älskar att hjälpa till med att rulla köttbullar, stek dem lätt och sen på en braspanna i ugnen... Voila! Lycka till! :)

Anna of Dallas said...

Det där med att barnen älskar att hjälpa till stämmer inte med mina barn. Kanske, när dom var yngre, men inte nu längre. Men, nu måste jag skryta lite, min dotter har faktiskt vunnit pris för sina tyska "Frikadellen". Alla i hennes tysk-klass vill att hon ställer upp med dem varje år och hon fick andra pris vid en tävling i Regional. Men, hon hatar att röra vid smeten så hon mutar en kill-kompis att göra den delen så får han vara med på ett hörn.

P.S. Åsa, jag tittade som hastigast på din blogg igår efter det att jag upptäckte att Anna har en syster. Jag återkommer.

ÅSA said...

Fniss..ryska frikadellen, inte illa att ha en sådan merit! har du tipsat henne om plasthandska? Då kan hon ju ta åt sig hela äran :) Trevlig helg//Åsa

Anna of Dallas said...

Inte RYSKA utan TYSKA! ;)
Ja, plasthandskar kanske skulle fungera.

Charlene said...

Mother!
Why is BENEDICT not on your list of family in Dallas!? He's family too! You can't just write about Emmy and Randen and the Gerbs and leave out Benny just cause he's not furry! I demand you add him in immediately :(

blogger templates | Make Money Online