Tuesday, May 25, 2010

Tisdagstema: Gul (18/2010)

Med Tisdagstemat "Gult" visste jag precis
vad jag skulle fotografera idag.

För några dagar sedan såg jag en första Daylily
som hade slagit ut
och igår blommade dom allihop längs gången
upp till vår grannes hus.

Visst är dom vackra?


Jag har också några enstaka gulingar i min trädgård,
men dom ser ut så här.
Vackra dom med, på sitt sätt.

För er som inte brukar följa min blogg
klicka på den här länken
http://annaofdallas.blogspot.com/2010/05/kaktursarna-blommar.html
så får ni se några vackra gulingar
som jag fotograferade för ett litet tag sedan.


3 Comments:

Wildhearts said...

Dagliljor och vackra blommor och du har lyckats fånga dem fint!

Rantamor said...

Men oj så mycket liljor, d va alldeles enormt, förstår att du varit till grannen å fotat.
Men en maskros i gräsmattan kan vara fint d med.....lite synd om den eftersom ingen tycker om den i gräsmattan.
Vi har haft vårt barnbarn Lilla C här och han plockade maskrosor och tyckte att dom var fina.

Ha d gott Anna, hockeyn är väl inte slut däröver ännu???

"Lillagul" said...

Jättefina Dagliljor din granne har !
Din Maskros är också gul och fin :)

blogger templates | Make Money Online