Friday, May 21, 2010

Jag kunde bara inte låta bli att köpa ...

Jag kunde bara inte låta bli att köpa ett par skridskor.
Ni tycker nog att det ser ut som ett par gamla, slitna skridskor
som inte är särskilt mycket värda.


Men titta lite närmre!


Jo, det är Loui Erikssons skridskor och dom passade mig.
Dom kunde jag ju bara inte låta bli att köpa!

Jag har visserligen ett par vita konståkningsskridskor,
sådana där med broms, jag menar taggar, där framme,
som man kan köra ner i isen när man vill stanna.
Sådana taggar finns inte på hockeyrör.
Kanske kan jag lära mig fara fram över isen
och sedan svänga till det och tvärbromsa så att isen yr.

Önsketänkande!
Man blir nog inte som Loui
bara för att man har hans skridskor.

2 Comments:

Charlene said...

Ha! Vem var det som sa att de inte skulle köpa nått på rean? Hahahaha. Men vad kul att du hittade dem ;) Du borde ha köpt till mig också, storlek 7 eller 7.5 i hockey storlek tror jag det var..

anna of sweden said...

Wow! Mister Erikssons? Coolt! :)

blogger templates | Make Money Online