Sunday, October 18, 2009

Dansk Smörrebrödsfest

Idag var det dags för den årliga Danska Smörrebrödsfesten som arrangeras av den Danska klubben här i Dallas. Här får ni någrat smakprov.




Någon hade köpt rullepölse i Kalifornien och det är det pålägg jag saknar mest, så en sådan åt jag. Nedan ser ni Emma Jensen med en rullepölse smörgås.



Jag vann en flaska snaps på lotteriet. Här två andra glada vinnare.





Festen hölls i The Wooden Spoon, ett Skandinaviskt hus med affär och möteslokaler.
Efteråt handlade vi lite, jag köpte bland 7 begagnade svenska pocketböcker och maken köpte dyrt Zoegas Skånerost.



2 Comments:

Leena - By the sea i Tosteberga said...

Men ååååååååh, vad gott det ser ut! Fast jag skulle ändå inte kunna äta någon av mackorna eftersom jag ju är en dansk vegetarian.
Men njuta av att titta och minnas, det kan jag. Och känna dreglet i mungipan.
Nä, nu brer jag mig en macka med sallad ost och gurka. Det kan vara gott det också, om det läggs upp snyggt;-)

Anna of Dallas said...

Leena,
sallad, ost och gurka är inte dåligt det heller och som du säger vegetariska smörgåsar kan se väldigt fina ut. Det är ju det gröna som piffar upp.
Framför allt är det kul att höra lite danska och det finns många Skandinaver här i Dallas. Nästa grej är det svenska Luciafirandet i kyrkan.

blogger templates | Make Money Online