Monday, April 13, 2009

Tisdagstema: Godis (13/2009)



Veckans uppgift i Tisdagstemat är att fotografera sitt favoritgodis.
Det är svårt att fotografera sitt favoritgodis när man är i USA och det bästa godiset finns i Sverige. Jag kan visserligen köpa Dajm på IKEA och dom tillhör mina favoriter. Alltså tömmer jag snabbt en påse Dajm när jag väl köper en, och följaktligen har jag ingen sådan att fotografera.

Som tur är har jag mer kvar av min andra favorit. Om ni inte känner igen dem på bilden ovan så ser ni vad jag menar på bilden nedan.

2.2 kg Turkisk Peppar


14 Comments:

Marie said...

Jaaaaa vad gott! Finns ju i klubba också här hemma i Svedala :-)

Carina said...

Gott!
Ha en underbar tisdag!
Kramen.

Elisabeth said...

Ska det där kallas godis? ;)

gitsie said...

Ja Turkisk peppar är aldrig fel. :)

Fotsteg i Rabatten said...

jag har sett det men aldrig smatat någon. kanske dags då.

Amanda said...

Hej Du har gott godis på dina bilder. Men jag tror att längtan efter en Dajm skulle bli för stor för mig. Ha det gott. /Amanda

marie roxbro said...

Gott gott

Amy said...

Njaaaeeee, inte min favorit. Tyvärr. Men bilden var riktigt fin! =)

Hedwig said...

Detta är ett godis jag aldrig lärt mig gilla, men mina barn älskar det. Härligt foto blev det i alal fall.

Kerstin said...

Jag har förstått av de bloggare som bor i USA att det går knappt att få tag i lakritsgodisar. Vilken tur att du har en redig burk. :)
Ha en fin dag.

Anna of Dallas said...

Turkisk peppar är nog något som man antingen tycker mycket om eller inte alls.
Det är ju inget godis man kan äta en hel påse av. Då får man problem med magen.

En påse svenskt lösgodis är ju egentligen bäst, men som sagt det har jag inte.
Kerstin, du har rätt i att lakrits inte tillhör favoriterna här i USA.
"Sockerbitar" saknar jag också.

Amanda. Jag kan ju köpa Dajm här och dom har något annat som är nästan som Dajm, fast inte lika gott.

Camilla Alvén said...

Mmm, gottgott men de bränner lätt hål i gommen.
Ha det bra

oumberligating said...

Ser gott ut, vill passa på att önska en trevlig helg!

Emmama said...

SÅ gott! :) Tack snälla för din grattishälsning till mig! :) Kram!

blogger templates | Make Money Online