Monday, April 13, 2009

Blommor


Påsken är över för oss och jag är tillbaka på jobbet. Jag tänkte dela med mig några bilder på blommor som jag har tagit de senaste dagarna.
Rosenbuskarna där hemma har nu många rosor och i torsdags fotograferade jag de vackra röda rosorna.




På väg ut till Tyler blommade vårblommorna på fälten och vid vägkanten. Jag stannade till och tog några bilder. De röda blommorna kallas Indian Paintbrush och den lilla rosa är en Primrose. Det blev ingen bild på Texas State flower, Blue Bonnet, så den får jag återkomma med senare.




I Tyler finns ett överflöd av Azaleor runt påsk. Nere i själva stan kan man följa en speciell rutt och titta på blommorna i alla trädgårdar. Det är helt otroligt.
Hos faster nummer ett hade de flesta azaleorna tyvärr blommat ut. De vita fanns kvar, men var inte riktigt fräscha. Faster nummer två har bara mindre buskar, men hennes blommade fortfarande väldigt vackert. Den rosa blomman i kruka kommer från hennes trädgård.

1 Comment:

Camilla Alvén said...

Åh, vad mycket blommor! Ni är långt före oss ser jag, här har vårblommandet exploderat med vitsippor och scillor i tusental, rosorna får vi vänta länge på.
Ha en bra vecka
Kram

blogger templates | Make Money Online