Thursday, August 13, 2009

Zoegas

Sedan jag kom hem från semestern har jag och maken samåkt till jobbet. Han behöver bara köra en liten omväg förbi mitt jobb. Men idag körde jag in tidigare än honom och när jag kom hit upptäckte jag att jag hade glömt mitt kaffe hemma.

Vilket straff för att hinna med lite extra på morgonen, så att man slipper jobba sent. Jag tog en kopp amerikanskt kaffe som substitut, men nyss ringde Maken och sa att om jag kom ner till ingången så skulle jag få min mugg med kaffe.

Tänk vilken överraskningh, nu sitter jag här med en stor mugg, om inte nybryggt så åtminstone varmt, Zoegas kaffe och är redo för en ny dag på jobbet.

7 Comments:

Kerstin said...

Jag dricker inte kaffe men vad jag har förstått så är det amerikanska kaffet väldigt svagt. Och att då gilla Zoegas är nog en ganska stor skillnad, eller hur?
Vilken snäll make du har.
Må så gott.

Camilla Alvén said...

Vilken man du har!!!
Kaffe är viktigt, speciellt på morgonen.
Ha det bra
Kram

Emmama said...

Underbart, zoegas är ju bäst av alla! :) Kram och trevlig helg!

Anonymous said...

Dricker ni kaffe nu igen varje morgon ,ni slutade ett tag eller hur?

Anonymous said...

Hej Anna, Susanna heter jag och har precis lämnat (igår) Forth Wort och vår dotter på college (TCU). Håller verkligen med att kaffet är svagt. Starbucks är räddningen : ). häls Susanna

Anna of Dallas said...

Susanna,
kul att du hittade hit. Hur kommer det sig att din dotter skall studera på TCU? Vad skall hon plugga?

Anna of Dallas said...

Emmama,
vet du när min Zoegas höll på att ta slut provade jag Löfbergs Lila. Vi hittade den på IKEA och jag sa till min man att jag köper ALDRIG Löfbergs Lila, men den hette Skåne Rost så han tyckte att vi åtminstone kunde prova den. Och faktiskt, den var bättre än det amerikanska kaffet, så jag har köpt den fler gånger när mitt Zoegas lager har minskat för snabbt.

blogger templates | Make Money Online