Monday, August 24, 2009

Tisdagstema: Roligt (34/2009)

Visst är det roligt att leka i snön, men här i Dallas är det inte så ofta vi har chans att göra det. Den här bilden är från vår första vinter här och vi fick faktiskt en dag med snö.



Om ni tittar noga på bilden så ser ni att man tager vad man haver när nöden är som störst. Tefat och pulkor är ju inte direkt någonting man har i garaget, men en badring, en plastlåda och en "kneeboard" duger lika bra när man skall ta sig nerför den lilla backen på golfbanan utanför huset.

7 Comments:

magnus said...

Det förstår jag var roligt, inte ofta vi får snö här i Sverige heller nu för tiden ;).

Ha en bra dag.

Karoleen said...

Vi har ju inte så mycket snö vi heller här hemma i Sverige, men några dagar varje år. Min roliga tolkning är något annapt man inte ser varje dag =)

Kerstin said...

Haha, ja man får ta det man har. Badringen, hur gick det med den? Höll den? ;)
Bra tolkning.

Camilla Alvén said...

Ja, plast brukar glida fint! När jag var liten åkte vi ofta på svarta sopsäckar, vilken fart det blev...
Ha det bra
Kram

Anna said...

Det här är vansinnigt ROLIGT! :D

// Anna

Susanna said...

Jättebra saker att ta fram - men det ser himla kul ut med badringen mitt i snön :-)))
Jag minns att min dagmamma lät oss åka på en jättestor silverbricka, en gång när det snöade och vi inte hunnit få med oss pulkor, det gick hur bra som helst, nästan bättre.

Anonymous said...

snö , Ja det vill man ju inte tänka på nu ,men en som gärna vill ha snö är Charlene så för hennes skull så hoppas jag det blir snö i
vinter då hon är här i Sverige igen.
Mor.

blogger templates | Make Money Online