Tuesday, January 3, 2012

Slut på ett år och början på ett nytt

Gott Nytt År
Efter en ganska lång julledighet,
med amerikanska mått mätt
får jag önska er alla ett Gott Nytt År.

Jag har "jobbat" hemifrån,
och njutit av min gran.
inte gjort något speciellt mer än
firat jul, ätit julbord ett par gånger,
mumsat på fikon, dadlar, nötter, mandariner,
glögg, pepparkakor
och polkagrisstänger.

Jag har följt Dallas Stars hockey. förstås,
och igår såg jag Henrik Lundqvist (på TV) vakta målet
i Winter Classic matchen som spelades utomhus i Philadelphia.
Henrik och New York Rangers vann, hurra !!! (ledsen, Annaof Sweden)

Jag har stickat flera luvor.
Det började med att Sonen ville ha en blå-gul luva.
Sedan ville hans kompisar
och deras systrar också ha luvor i olika färger.

Igår var vi och såg
den amerikanska versionen
av Män som hatar kvinnor.
Bortsett från att Rooney Mara
inte var på långa när lika bra
som Noomi Rapace
i rollen som Lisbeth
så var filmen inte alls dålig.
Den var väldigt lik den svenska versionen,
men hade ett flertal detaljer med som slopats i den svenska.
Slutet hade förändrats något,
men inget som hade någon betydelse för handlingen.
Som sagt hade nog båda filmerna sina för- och nackdelar,
men Lisbeth är en så viktig del av filmen
så det går inte att bortse från att hon var mycket bättre i den svenska filmen.

I kväll skall jag till American Airline Center
och se Dallas stars möta Detroit Red Wings.
Biljetterna är min födelsedagspresent
från Dottern.
Tack, Charlene,
det blir en super kväll.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online