Wednesday, November 9, 2011

Dallas Stars

Nej, nu måste jag skriva lite om hockey.

Det har gått jättebra för Dallas Stars hitills.
Dom var rankade långt ner
efter att ha släppt sin bäste spelare inför säsongsstart.
Dom fick in ny coach, en ung kille
som tränade deras farmarlag förra säsongen.
Dom skrev kontrakt med ett antal udda spelare,
spelare som hade haft olika problem,
långa och många skador, problem med sina tidigare lag,
var lite äldre och inte så eftertraktade mer,
som ville visa att dom var bättre än vad folk trodde.

Nu ligger Dallas Stars på första plats i NHL.
Visst, säsongen är lång,
men man får ju njuta så länge det varar
och hoppas.

Och gissa vem som har gjort flest mål för Dallas Stars,
jo, Loui Eriksson förstås!

I går kväll var vi på Dallas Stars Watching party och såg matchen.
Där vann jag en puck signerad av Jamie Benn.
Det är väl tredje eller fjärde gången jag går på något sådant
och andra gången jag vinner något på deras lotteri.

Det fanns en annan tävling också
där vinsten var en tröja signerad av alla i laget.
Tyvärr vann jag inte den,
men jag kom en bit på väg.
Jag vann en "chans" att vinna
och fick dra ett kort på en av spelarna i laget.
Enligt min mening drog jag rätt kort,
trots att det låg med baksidan upp -Loui.
Om Loui hade gjort första målet i tredje perioden
hade jag fått den signerade tröjan.
Men trots att han svek mig
tycker jag ändå att han är bäst.




2 Comments:

Pockethexan said...

Det är så härligt med dig att du är trogen ditt hemlandsspelare, fast det gör ju inte det så svårt att göra det när han är så pass bra som han är jag minns nämligen hockey-VM när vi fick äran att "låna" honom.
Men visst är det väl så att det historiskt sett har varit väldigt få svenskar i Stars, finnar har vi hört talas om men inte så många av oss?

Kramis från hon som håller på "lönn-löven" sen Salmings dagar o jag grattulerar dig till din puck men jag misstänker att du var ganska säker på att få en tröja när du såg kortet <;p

Anna of Dallas said...

Pockethexan,

när jag flyttade hit 2001 var där flera finnar, fyra stycken tror jag, i Stars och jag skämtade med min Make och sa att dom borde skaffa hit svenskar istället. Sen hände just det under åren som följde.

Salming är också min hjälte!

blogger templates | Make Money Online