Sunday, October 9, 2011

Dag 16 - Hemresa

Söndag morgon gick jag upp halv tre och hann lyssna på
första perioden av Dallas Stars match i Chicago
innan det var dags att ta farväl av Mor och Far och gå ner till taxin.

Här är ett sammandrag av dagen.

Centralstationen och Citytunneln var stängda p.g.a. spårarbete
från midnatt till 06.00.

Chauffören som körde ersättningsbussen
som skulle ta oss in till Kastrup
var nog inte från Malmö.
Han missade att hämta upp folk från Triangeln,
körde in om Svågertorp för att kolla efter folk där,
missade att köra av mot Köpenhamn,
körde tillbaka in mot Malmö Centrum igen,
och vidare mot Staffanstorp,
men blev sedan hjälpt av villiga resnärer
som inte ville missa sina flyg.

Bytet i Frankfurt var det smidigaste jag har varit med om.

Planet var för en gångs skull inte proppfullt
och jag hade lediga säten både framför och bakom mig.

Kaffet på Lufthansa är gott.

När jag satte på min mobiltelefon
på flygplatsen i Dallas
ramlade det in 97 SMS-meddelanden.

Dallas Stars förlorade matchen.

Sonen hämtade oss på flygplatsen
och fick svenska godsaker av oss.

Itze, en av våra ökenråttor, dog igår
och vi begravde henne när vi kom hem.


0 Comments:

blogger templates | Make Money Online