Tuesday, August 24, 2010

Vilken dag det var igår!

Vilken dag det var igår!

På morgonen:
Dottern fick antagningsbeskedet på Handlesrätt
(som hon skall plugga om hon inte kommer in
som reserv på en av de program hon sökt till)

Dottern fick kontrakt på en lägenhet i Lund
(en etta studentlägenhet)

Jag fick äntligen ett jobb
(visserligen bara ett kontrakt på 6+ månader
hos Nokia-Siemens Network).
Jag skall börja den 6 september.

Resten av dagen:
Dottern och jag stressade omkring för att
få handlat det där sista,
göra snabbbesök för att ta farväl,
hälsa på lärarna i gamla skolan där höstterminen startade,
försöka få ner allt i en resväska,
(man får bara ha EN resväska nuförtiden!)
ge upp försöket och plocka fram ytterligare en resväska
och betala extra för den.

Jag
försökte träffa Sonens vägledare på High School,
(vilket var omöjligt eftersom all barn
vars schema var felaktiga stod i kö)

träffade Sonens vägledare på college,
(för att reda ut vad som är bäst för honom att plugga på kvällen)

samtidigt som jag jagades av firman som jag
anställs av för att göra jobbet åt Nokia
för att dom ville ha massor av papper underskrivna
och bekräftelse på nästan all information jag har gett dem.
(fyra missade telefonsamtal)

På kvällen:
Efter en lång och jobbig dag var vi alla samlade;
Jag, Maken, Sonen, Dottern och Pojkvännen
för en sista middag denna gången
hos Jasmine,
vår favorit restaurang när vi vill ha en kinesisk meny.
(Bild kommer nog senare)

4 Comments:

JOWES said...

Vi är så glada för att du fått jobb och vi får tillbaks Charlene!!! Hur blir det bättre än så!?

Camilla Alvén said...

GRATTIS till jobbet!!!

Alfred & Sara said...

Glöm inte att jag också helt ur det blåa fixade platt TV och bäddsoffa!

Alfred & Sara said...

Det var från Charlene förresten!

blogger templates | Make Money Online