Thursday, August 12, 2010

En gammal vän dök upp via internet.

Tänk vad internet är bra.
Jag hade en kompis i i tidiga tonåren, Anna från Polen.
Vi fortsatte brevväxla när hennes familj flyttade tillbaka
då hennes pappa, konsuln, hade gjort sitt i Malmö.
Plötsligt blev det inte fler brev.
Jag gifte mig och flyttade.
En dag skulle Anna till Malmö, hon jobbade för IKEA i Polen.
Hon letade reda på mina föräldrars telefonnummer
i telefonkatalogen,
fick på så vis tag i mig och vi tillbringade en kväll tillsammans.
Vi skrev väl ytterligare brev,
men sen upphörde kontakten igen.
Jag försökte hitta henne men misslyckades.

Idag fick jag ett mail via Linked In - ett nätverk för professionella.
Världen är ändå bra liten!

On 08/12/10 1:43 PM, Anna Kopicka wrote:
--------------------
Hej, det var länge sen men hoppas att du kommer ihåg mig :)
Ser ut som att vi jobbar inom samma område!
Hör av dig om du har lust att veta lite mer om allt som har hänt under tiden! kram från Anna (Szczepanska)

3 Comments:

JOWES said...

Så kul att knyta kontakt med gamla vänner. Jag har funnit några gamla gymnasiekompisar på LinkedIn.

Camilla Alvén said...

Vad roligt att hitta gamla vänner, jag hittade nyligen en vän via facebook...

Ha det bra
Kram

Daniel said...

Gud så skoj! Bra med internet!

Hade många brevvänner i ungdomen. Borde kolla om man får tag på dem via internet! :)

blogger templates | Make Money Online