Tuesday, April 6, 2010

Tisdagstema: Barnasinne (11/2010)

Barnasinnet syns nog inte så ofta nuförtiden, i vår familj!
Speciellt inte på bild.
Men i lördags plockade jag fram barnasinnet under någon minut.


Jag satte på mig en lång "näsa" av frukten från vår lönn, precis som jag gjorde när jag var liten då det fanns en lönn på lekplatsen. Sen satte jag mig framför sonen som satt i solstolen och läste och väntade tills han tittade upp. Han kom inte ihåg att vi hade gjort "näsor" när han var liten. Men det är jag säker på att vi gjorde.

Nej, men tänk. Nu kom jag på vad jag borde ha fotograferat.

Mina apor!
Här ser ni bara några av mina apor. Jag har många fler, de flesta har emigrerat med mig till Amerika, men en del bor fortfarande hemma i Malmö.

8 Comments:

Camilla Alvén said...

Åh, har ni redan näsor på er lönn!!! Jag hade jämt en extranäsa på mig som barn och när mina barn var små hade de också kul med näsorna.
Hoppas att påsken ar bra, här hade vi lite halvdåligt väder några dagar och ösregn en men idag har jag lyckats hänga ut lakan på tork.
Ha det bra
Kram

Carina said...

Härlig bild och bra tolkning!
Jag tror livet blir lite gladare om man har barnasinnet kvar...
Ha en fortsatt bra tisdag.
Kramen.

JOWES said...

"Hemma i Malmö" - det är härligt att du uttrycker dig så. Vi hoppas att ni flyttar hem igen någon gång.

Hanna said...

Haha vilka roliga bilder man får se i dagens tema! :D Ha en fin dag!

Rantamor said...

En sån näsa minns jag inte att jag har haft som barn. ?? Kanske.

Vilka söta apor som satt irad, syns att du har barnasinnet kvar.
Här blev det trist med hockey när Timrå blev utslagna =(
Nu kan vi bara så där halvhjärtat hålla en tumme för Norrland och SAIK....
Fast när ens lag åker ut bryr man sig inte så mycket mer vem som vinner.

Ha d gott.

imsy said...

Härligt att se en lönnäsa nu när snön ligger kvar i drivor!

"Lillagul" said...

Här i Sverige får vi minsann vänta ett bra tag till på att kunna sätta på oss Lönn-näsor :)

Anonymous said...

Haha, såna där näsor gjorde man alltid när man var liten :)
Ha en fin kväll
Helena

blogger templates | Make Money Online