Saturday, April 17, 2010

Asiatisk supermarket

Idag körde Maken och jag till en asiatisk supermarket.
Den vietnamesiska affären som jag ibland har handlat i har nämligen stängt.
När jag kollade på internet hittade jag den här supermarketen och den hade fått mycket beröm.

Frukt och grönsaksavdelningen var jättestor och det fanns massor av saker som jag inte ens vet vad det är. Fiskavdelningen hade massor av färsk fisk, bl.a. makrill från Norge och även akvarier med ännu färskare (levande) fiskar.
Köttet såg jättefint ut. Otroligt vackert packeterat, lövtunna skivor av kött i prydliga rader och till mycket rimliga priser.
Ris i jättepåsar och massor av såser och ingredienser som jag inte vet vad man skall använda det till.
Kokosnötsmjölken var ca. halva priset till vad jag har betalt i min matvaruaffär.

Jag lagar en del indisk och Thai mat och kommer säkert att besöka den här affären igen.

Jag skulle haft kameran med. Kanske kan jag ta med den nästa gång, men folk kommer nog att titta lite konstigt på mig.

2 Comments:

Charlene said...

Ehhh snackar du om H-mart?

Anna of Dallas said...

Ja, bredvid Youghurtland.

blogger templates | Make Money Online