Thursday, February 11, 2010

Vinterfotosafari

Det har fortsatt att snöa hela dagen så jag beslöt mig att ge mig ut på ett vinterfotosafari.



Jag började nere vid platsen för min månadsbild förra året.
Så här ser det ut där när det är snö.


Den här bilden är från samma plats fast lite längre bort.


Nedan kommer tre bilder från
Farmers Branch Historical Park.
Ni känner kanske igen en del från tidigare inlägg.
Jag tänkte på dig, Dottern min, och när vi var här och fotograferade sist!







Jag hittade en ny plats som jag aldrig har fotograferat förut.
Här blev mina byxor genomblöta på grund av en bil som körde förbi mig
när jag stod på en bro och fotograferade.




Golfbanan där hemma var öde och tom



och min solstol såg inte särskilt inbjudande ut.



Nu sitter jag med en kopp varm choklad. Mina händer var frusna och
Eftersom det är en plusgrad nu så är det lika slaskigt och blaskigt på gatorna som det brukar vara i Malmö på vintern.

3 Comments:

Camilla Alvén said...

Fantastiskt vackra bilder, en del såg vid första titten svartvita ut men sedan anades färgerna svagt, mycket tjusigt!
Tråkigt med jobbet men förhoppningsvis så får de anställa en till.
Ha en skön helg
Kram

Charlene said...

Ja då var det definitivt ingen snö! Men jag ser att du har snott min ide att ta foto på de snygga gamla staketen igen!

Här i Lund finns det fortfarande mycket snö, men den har legat ett tag så det är inget nytt. Jag måste bära lilla Bella över gatorna när vi är ute för hon kommer inte över snödrivorna. Men de plogar faktiskt väldigt fint annars. Nästan ingen slask als!

Anna of Dallas said...

Camilla,
jag reflekterade också över att de två första såg svartvita ut, men sen såg jag pyttelite färg där.

Charlene,
det är ju kul om dom är snällare mot snön i Lund än i Malmö.

blogger templates | Make Money Online