Saturday, April 28, 2012

Kameratest

Idag hämtade vi en ny kamerautrustning,
som ersättning för den stulna.

Jag försökte lära mig hitta
bland all nya knappar och menyer
och testade kameran  trädgården.

Här är lite smakprov.
Notera att det inte är något försök att ta fina foton,
bara att testa olika inställningar
innan vi i morgon beger oss till Scarborough Faire.

Klicka gärna på bilderna så att dom blir större.



Tomatplantan (inställning: Macro)
Springvattnet (den längre zoomen)
Charlie och Bailey på golfbanan (den längre zoomen)
Solnedgång genom träden (inställning: Sunset)
Dammen på golfbanan (inställning: Hand-held twighlight )
Himlen (inställning: Hand-held twighlight ) I morgon hoppas jag kunna ta finare bilder.

2 Comments:

Charlene said...

3e från botten är finast. Är detta med a77 eller a65 eller båda?

Anna of Dallas said...

Dessa var tagna med A77an. Kamerahuset har nog inte så stor betydelse och jag använder ju samma linser. Det är bara att A77an har en del fler funktioner, är lite större och har bättre skal. Jag skall lägga in fler bilder snart.

blogger templates | Make Money Online