Tuesday, February 28, 2012

Allting verkar gå fel

Den här dagen verkar allting gå fel.
I morse när veterinären öppnade
körde jag och Sonen dit med Spöket
eftersom hon höll sitt ena öga stängt.
Det visade sig att hon hade en ganska kraftig repa på hornhinnan.
Kanske har Emily råkat riva henne när dom har busat.
Vi fick tre sorters ögondroppar och skall komma dit igen om två dagar.

När vi skulle köra hem hade jag punktering på ena däcket.
Sonen försökte byta till reservdäcket, men domkraften var för klen.
Vi ringde en bekant som kom med en bättre domkraft,
men det visade sig att även reservdäcket hade punktering.

Däcket kom i alla fall iväg för att bli reparerat
och jag kom hem istället för till jobbet.
Tänkte jobba hemifrån eftersom halva dagen var borta.
Då strulade datorn, skärmen var svart.
Vid det laget var jag beredd att ge upp
och bara krypa ner under mitt täcke igen.
Men, efter att ha plockat ur batteriet och satt dit det igen,
startade datorn upp som vanligt igen.

Nu får jag väl jobba lite,
fast jag egentligen inte alls känner för det idag.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online