Thursday, December 30, 2010

Julklapp

Julmiddag blev det trots att vi har varit lite sjuka under julen,
men ingen (inspelad) Kalle Ankas Jul i år.
Jag tog en liten tupplur istället innan gästerna kom
för att orka med resten.
Mandelgåva blev det,
men ingen julklappsutdelning på julafton.
Min julklapp kom lite i efterskott.
Det är en ny telefon med en 12 Megapixel kamera.
Maken tycker inte att jag skall släpa med mig den stora kameran överallt,
och ibland när jag inte har den med
önskar jag att jag hade haft den.


Man kan faktiskt göra inställningar precis som på min stor kamera,
makro, nattbilder och sport, t.ex., men den har även ISO-inställningar,
självutlösning och video

Jag tog några test bilder.


Den här bilden är tagen med makro-inställning inomhus.


Här tog jag med sport-inställningen.
Bilden är tagen geom ett plexiglas
och jag har dessutom lämnat kvar skyddsplasten som satt över linsen på kameran.


Ännu en bild med sport-inställning
där jag zoomade till max,
eftersom jag satt uppe på läktaren.
Om ni ändå inte tycker att ni kan se vem det är så är det Dallas mot Detroit.
Det blev inget mål från Loui, men en superb målgivande passning.
Nicklas Lidström gjorde mål för Detroit.

6 Comments:

Anonymous said...

Fina bilder på Hockyn och blomman. Tog du de bilderna med telefonkamran?

Anonymous said...

Såg du inte det Kalle Anka bandet från året före som du fått sommaren 2009 ,ni såg ju 2009 Kalle här den julen så då har du nog 2009 bandet tror jag.

Charlene said...

Fin present! Har ju också tyckt du borde ha bra mobil med kamera. Får man inte se resten av mobilen?

Anna of Dallas said...

Mor,
nej jag tittade inte på det bandet. Jag behövde sova en stund eftersom jag kände mig dålig.

Anna of Dallas said...

Charlen,
jag kan visa dig på Skype.

Camilla Alvén said...

Det var ju en bra julklapp, själv har jag också funderat på en ny mobil med en bra kamera i.
Ha det bra
Kram

blogger templates | Make Money Online