Thursday, January 21, 2010

Nervöst

Nu behöver jag hjälp med alla tummar som kan hållas igen.

De senaste dagarna har jag varit upptagen av en eventuell möjlighet för ett jobb på ett mycket framgångsrikt företag.

Jag blev uppringd av en rekryterare som letade efter en lämlig person till ett företag som verkar VÄLDIGT noga med att dom anställer rätt person.

Steg 1 - Efter intervju med rekryteraren skickades min resume in till företaget.

Steg 2 - resumen var OK dom ville ha en första intervju.

Steg 3 - Igår gjorde jag en telefonintervju med någon på pesonalavdelningen och jag fick just ett mail att den intervjun hade gått bra.

Steg 4 - i nästa vecka (vet inte vilken dag än) skall jag köra in till företaget och göra en test.

Steg 5 - hoppas, hoppas .... att jag får komma tillbaka för intervjun med fyra personer från avdelningen där jag skulle komma att jobba.

Det här känns som när man hade något viktigt prov i skolan och man kan ju inte plugga sig till svaren heller. Fast jag försöker att förbereda mig så gott det går genom att fundera på vad dom kommer att fråga mig.

4 Comments:

Anonymous said...

JA vi håller alla tummar vi kan få fram. Lykka till.

JOWES said...

Det kommer att gå bra. Vad är de oändliga möjligheterna!?

anna of sweden said...

Oj, vad spännande. Är det samma typ av jobb som du haft tidigare?

Lovar att hålla tummarna!

Anna of Dallas said...

Tack för tummarna.

Anna,
det är samma typ av jobb, men inte inom samma bransch.

blogger templates | Make Money Online